MINI Electric Forum banner

Prąd ładowania?

28K views 21 replies 10 participants last post by  MichaelC  
#1 ·
Przygotowanie do dostawy.

Czy ktoś może mi powiedzieć, dla każdego z 3 poziomów ładowania, które można wybrać, jaki jest prąd (ampery)?
 
#2 ·
Witamy na forum 12pack. Informuj nas na bieżąco, kiedy dotrze!

Oto, co udało mi się znaleźć w instrukcji obsługi:

Kabel ładujący poziomu 1
Pojazd jest dostarczany z
kablem ładującym poziomu 1.
Kable ładujące poziomu 1 mogą być używane do
ładowania pojazdu z uziemionych gniazd domowych. Ładowanie z gniazd domowych
wykonywane jest prądem przemiennym.

W przypadku użycia kabla ładującego poziomu 1,
wartości sprawności mogą różnić się od tych
podanych na etykiecie energetycznej.

Kabel ładujący poziomu 2
Kabel ładujący poziomu 2 umożliwia szybkie ładowanie w gniazdach wyznaczonych stacji ładowania poziomu 2 za pomocą specjalnej wtyczki. Ładowanie odbywa się za pomocą
prądu przemiennego w wyznaczonych
stacjach ładowania poziomu 2. Proces ładowania
może zostać zakończony szybciej niż w
gniazdach domowych.
Możliwa jest siła prądu ładowania do maksymalnie 16 A.
Kabel ładujący może być trwale zainstalowany na stacji ładowania.

Kabel ładujący DC
Kabel ładujący DC, który jest trwale
zainstalowany na stacji ładowania, umożliwia ładowanie na stacjach ładowania DC.
Ładowanie odbywa się prądem stałym
na wyznaczonych stacjach ładowania DC. Przy
wyższej pojemności prądowej stacji ładowania DC czas ładowania jest znacznie krótszy niż w przypadku gniazda domowego
lub stacji ładowania poziomu 2.
Podczas ładowania na stacji ładowania DC,
wyświetlany jest wskaźnik na zestawie wskaźników, patrz strona 225.
Kabel ładujący DC jest również określany jako
kabel ładujący DC poziomu 3
 

Attachments

#6 ·
Witamy na forum 12pack. Daj nam znać, kiedy dotrze!

Oto, co udało mi się znaleźć w instrukcji obsługi:

Kabel ładujący poziomu 1
Pojazd jest dostarczany z
kablem ładującym poziomu 1.
Kable ładujące poziomu 1 mogą być używane do
ładowania pojazdu z uziemionych gniazd domowych. Ładowanie w gniazdach domowych
wykonywane jest prądem przemiennym.

W przypadku użycia kabla ładującego poziomu 1,
wartości sprawności mogą różnić się od tych
podanych na etykiecie energetycznej.

Kabel ładujący poziomu 2
Kabel ładujący poziomu 2 umożliwia szybkie ładowanie w gniazdach wyznaczonych stacji ładowania poziomu 2 za pomocą specjalnej wtyczki. Ładowanie odbywa się za pomocą
prądu przemiennego w wyznaczonych
stacjach ładowania poziomu 2. Ładowanie
można zakończyć szybciej niż w
gniazdach domowych.
Możliwa jest siła prądu ładowania do maksymalnie 16 A.
Kabel ładujący może być trwale zainstalowany na stacji ładowania.

Kabel ładujący DC
Kabel ładujący DC, który jest trwale
instalowany na stacji ładowania, umożliwia ładowanie na stacjach ładowania DC.
Ładowanie odbywa się prądem stałym
w wyznaczonych stacjach ładowania DC. Przy
wyższej pojemności połączenia prądowego stacji ładowania DC czas ładowania jest znacznie krótszy niż w gniazdku domowym
lub stacji ładowania poziomu 2.
Podczas ładowania na stacji ładowania DC
wyświetlany jest wskaźnik na zestawie wskaźników, patrz strona 225.
Kabel ładujący DC jest również określany jako
kabel ładujący DC poziomu 3


Image
Witamy na forum 12pack. Daj nam znać, kiedy dotrze!

Oto, co udało mi się znaleźć w instrukcji obsługi:

Kabel ładujący poziomu 1
Pojazd jest dostarczany z
kablem ładującym poziomu 1.
Kable ładujące poziomu 1 mogą być używane do
ładowania pojazdu z uziemionych gniazd domowych. Ładowanie w gniazdach domowych
wykonywane jest prądem przemiennym.

W przypadku użycia kabla ładującego poziomu 1,
wartości sprawności mogą różnić się od tych
podanych na etykiecie energetycznej.

Kabel ładujący poziomu 2
Kabel ładujący poziomu 2 umożliwia szybkie ładowanie w gniazdach wyznaczonych stacji ładowania poziomu 2 za pomocą specjalnej wtyczki. Ładowanie odbywa się za pomocą
prądu przemiennego w wyznaczonych
stacjach ładowania poziomu 2. Ładowanie
można zakończyć szybciej niż w
gniazdach domowych.
Możliwa jest siła prądu ładowania do maksymalnie 16 A.
Kabel ładujący może być trwale zainstalowany na stacji ładowania.

Kabel ładujący DC
Kabel ładujący DC, który jest trwale
instalowany na stacji ładowania, umożliwia ładowanie na stacjach ładowania DC.
Ładowanie odbywa się prądem stałym
w wyznaczonych stacjach ładowania DC. Przy
wyższej pojemności połączenia prądowego stacji ładowania DC czas ładowania jest znacznie krótszy niż w gniazdku domowym
lub stacji ładowania poziomu 2.
Podczas ładowania na stacji ładowania DC
wyświetlany jest wskaźnik na zestawie wskaźników, patrz strona 225.
Kabel ładujący DC jest również określany jako
kabel ładujący DC poziomu 3


Image
Posiadam Model 3 i myślę o zakupie Mini Electric dla mojej żony. Niektóre problemy z ładowaniem Mini SE nie są do końca jasne.

Czy ktoś wie, czy należy dostosować jakieś ustawienia ładowania w Mini SE......
1. Korzystanie z ładowarki Tesla z adapterem J1772
2. Korzystanie z jednostki ściennej 110
3. Korzystanie z jednostki ściennej 220

Czy Mini SE automatycznie dostosowuje się do odpowiedniego napięcia/amperów? Innymi słowy, czy mogę po prostu go podłączyć, a samochód wybierze odpowiednie ustawienia?
 
#11 ·
Dziękuję, tamasd! Myślę, że Twoja żona pokocha SE - ja na pewno. :)

Dziękuję za podzielenie się swoim doświadczeniem i obserwacjami. Podejrzewam, że masz rację co do akumulatora 12 V. Nie wszyscy producenci samochodów elektrycznych są wystarczająco sprytni, aby zapewnić konserwację akumulatora 12 V również wtedy, gdy samochód jest podłączony do ładowarki poziomu 2. Nie widziałem (jeszcze) nic konkretnego na temat SE, ale zalecenie, aby pozostawić go podłączonego podczas długich okresów przechowywania, sugeruje, że tak robią.

Wesołych świąt również dla Ciebie!
 
#12 ·
Nie wszyscy producenci samochodów elektrycznych są wystarczająco sprytni, aby zapewnić konserwację akumulatora 12V również wtedy, gdy samochód jest podłączony do ładowarki poziomu 2.
Ta część jest z pewnością prawdziwa. Miałem Nissana Leafa z 2012 roku. Ładował akumulator 12V podczas ładowania akumulatora HV (wysokiego napięcia), ale przestawał to robić, gdy akumulator HV był pełny. Doprowadziło to do dziwnej sytuacji, w której lepiej było zostawić samochód odłączony niż podłączony. Jeśli był podłączony, samochód "budził się" okresowo i sprawdzał napięcie w gniazdku oraz równowagę ogniw w akumulatorze. Wszystko to było zasilane tylko z akumulatora 12V i ostatecznie zabiłoby akumulator 12V, mimo że samochód był podłączony. To była straszna wada konstrukcyjna i wierzę, że Nissan od tego czasu ją naprawił. Muszę wierzyć, że Mini SE nie będzie miał tego problemu, ponieważ zostałby już wykryty / naprawiony w i3.
 
#14 ·
Zasięg samochodu elektrycznego musi być bardzo dobry. W jakich warunkach pytasz? Jeśli ktoś mieszka w umiarkowanym klimacie (np. w południowej Kalifornii) i jeździ głównie po ulicach miejskich, zasięg powinien znacznie przekraczać 110 mil. Ale jeśli ktoś mieszka w zimnym klimacie (np. w Montanie) i jeździ głównie po autostradzie (80+ MPH w Montanie), 110 mil nie byłoby możliwe pod koniec grudnia.
 
#15 ·
Zasięg samochodu elektrycznego musi być wysoce kwalifikowany. W jakich warunkach pytasz?
Jeśli ktoś mieszka w umiarkowanym klimacie (np. w południowej Kalifornii) i jeździ głównie po ulicach miejskich, zasięg powinien znacznie przekraczać 110 mil. Ale jeśli ktoś mieszka w zimnym klimacie (np. w Montanie) i jeździ głównie po autostradzie (80+ MPH w Montanie), 110 mil nie byłoby możliwe pod koniec grudnia.
Zgadzam się. Jestem właścicielem Tesli i wiem dokładnie, co mówisz. Po prostu pytałem o doświadczenia właścicieli SE z zasięgiem. W moim przypadku większość jazdy będzie odbywać się przy umiarkowanych prędkościach podmiejskich/miejskich, trochę ruchu stop-and-go i umiarkowanych do wysokich temperaturach latem z włączoną klimatyzacją. Byłbym wdzięczny za komentarze obecnych właścicieli dotyczące oczekiwanego zasięgu w tych warunkach. Dzięki.
 
#17 ·
Żeby się upewnić, że dobrze to wszystko rozumiem, zamówiłem mini SE i wybieram pomiędzy JuiceBox 32 a JuiceBox 40 jako domową ładowarkę poziomu 2. Rozumiem, że mini będzie pobierać tylko 32, więc mniejszy JuiceBox powinien być w porządku, ale JuiceBox 40 również powinien działać (dla „zabezpieczenia na przyszłość”) i nie dostarczy zbyt dużej mocy do mini SE. Z góry dziękuję za komentarze.
 
#18 ·
Żeby się upewnić, że dobrze to wszystko rozumiem, zamówiłem mini SE i wybieram między JuiceBox 32 a JuiceBox 40 jako ładowarką domową Level 2. Rozumiem, że mini będzie pobierać tylko 32, więc mniejszy JuiceBox powinien być w porządku, ale JuiceBox 40 również powinien działać (dla "przyszłości") i nie dostarczy zbyt dużej mocy do mini SE. Z góry dziękuję za komentarze.
Obie ładowarki EVSE będą działać. Wybierz 40 dla przyszłości. Upewnij się tylko, że masz odpowiednie napięcie i natężenie prądu w miejscu ładowania.
Jeśli nie potrzebujesz "inteligentnej ładowarki", sprawdź ładowarkę 40 amperową firmy Grizzle E. Niedawno kupiłem jedną i jest to solidna, zatwierdzona przez UL jednostka wyprodukowana w Kanadzie. Sprawdź to. (Nie mam żadnych udziałów w tej firmie). Powodzenia i ciesz się swoim SE. Jazda nim to czysta przyjemność.
 
#20 ·
Cześć @12pack - czy kiedykolwiek otrzymałeś odpowiedź na swoje pytanie?
Pani Farmer pożyczyła Mini EV, gdy jej Cooper był w serwisie, na wypadek gdybyśmy chcieli zamiennik. Przypuszczam, że twoje pytanie dotyczy pobieranego prądu ładowania AC typu 2 w domu, w zależności od tego, czy wybierzesz ładowanie standardowe, średnie czy zredukowane na centralnym ekranie informacji/ładowania?
Jeśli kupimy Mini, będzie to nasz drugi EV (najpierw Polestar), a nasza druga ładowarka znajduje się 70 m kabla od budynku gospodarczego i spada o 25 woltów przy 32 amperach na tym odcinku. To powoduje, że wybieram 15 amperów jako wolne ładowanie, jeśli jest 'z tyłu' dla Polestar - chciałbym móc wybrać zredukowaną prędkość ładowania i wygląda na to, że mogę to zrobić za pomocą ustawienia w twoim OP.
 
#21 ·
Mam pytanie dotyczące Mini SE, mieszkam w Niemczech, gdzie ceny energii elektrycznej są najwyższe na świecie! Mamy panele słoneczne na dachu oraz ogniwo paliwowe produkujące około 750 W na godzinę (lub 0,75 kW). Panele słoneczne produkują około 2 - 2,5 kW na godzinę. Oprócz Mini mamy iX3 z baterią 80 kW. Staramy się zoptymalizować ładowanie pojazdów, aby zapewnić jak najmniejszy zakup energii elektrycznej. Kiedy świeci słońce, ładujemy przez wallbox z mocą około (iX3 ze zredukowanym prądem) do około 3,5 kW). Powodem tego jest to, że jeśli pompujemy energię elektryczną do sieci, otrzymujemy tylko 25% z sieci tego, co płacimy za energię elektryczną - dlatego staramy się zużywać jak najwięcej. Jeśli panele słoneczne nie produkują zbyt dużo energii elektrycznej, przełączamy ładowanie BMW na normalne gniazdo domowe (które następnie ładuje z mocą około 2 kW), a gdy słońce przesuwa się na zachód, przełączamy to na zredukowane, które ładuje z mocą około 1,3 kW) - więc całkiem wydajnie. BMW daje nam również wskazanie aktualnego prądu ładowania, co jest bardzo pomocne. Mini z drugiej strony jest dla mnie zagadką, podczas ładowania z gniazda domowego, czy to max, reduced czy low, wydaje się pobierać więcej niż BMW przy podobnych ustawieniach. Zdecydowanie nie jest tak łatwe do zrozumienia jak BMW, czy ktoś ma pojęcie, jakie prawdopodobnie będzie ładowanie na max, reduced i low po podłączeniu do standardowego gniazda domowego 15Amp 230V?
 
#22 ·
Sprawdź sekcję "Ładowanie pojazdu" w instrukcji obsługi, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat określania prądu ładowania dla każdego ustawienia (który zależy od maksymalnego prądu ładowania, jaki może zapewnić kabel ładujący poziomu 1). Oto tabela z instrukcji dla mojego modelu US (gniazdo domowe 120 V) 2021 SE:
Image